Trije luštni dnevi v Julijcih - Vrata, Bovški Gamsovec, Stenar, Luknja, Plemenice, Triglav, Prag in podobni

Prvič odkar imava z Martino 2 otroka, sta bila oba hkrati po poletnih taborih, midva pa sva imela par dni samo za naju. Izkoristila sva jih za tri-dnevno pohajkovanje po Julijcih. Najino pot sva pričela in končala v Vratih.

V nedeljo zvečer sva prespala v Aljaževem domu v vratih. Tako sva v ponedeljek zjutraj lahko takoj začela s hojo. Najprej sva se povzpela do Luknje.

Na Luknji

Z Luknje se usmeriva desno na travnata pobočja za oznakami Bovški Gamsovec. Leva pot pelje čez Plemenice proti Triglavu. Pot se nato vzpenja čez travnike pod ostenji Bovškega Gamsovca in Pihavca. Tu je običajno veliko kozorogov in alpskih svizcev. Ko prideva pod greben Bovškega Gamsovca zavije pot v levo in se začne strmo vzpenjati proti grebenu po nekoliko izpostavljenih pobočjih. Značilnost te prelepe razgledne poti je, da se nam cel čas odpirajo nori razgledi na severno Triglavsko steno.

Pot po grebenu, ki je delno poraščen s travo, se še naprej dokaj strmo vzpenja in nas pripelje do zadnjega dela poti, ki je nekoliko zahtevnejši, vendar tudi zavarovan z jeklenico in klini.

Ko se nam z desne priključi še pot s Kriških podov imamo do vrha le še nekaj metrov. Pod vrhom naletimo na celo čredo kozorogov, ki so navajeni človeške bližine in se na razburjajo zaradi nas. Vrh je visok 2.392 m.

Kdo je tu gospodar ?

Martina na vrhu Bovškega Gamsovca, s Stenarjem v ozadju

Na vrhu lahko občudujeva tudi severno Triglavsko steno, v kateri sem velikokrat plezal.

Pot nadaljujeva proti Stenarju. Za popoldan so napovedane možne nevihte, samo trenutno kaže, da bo vreme še nekaj časa vzdržalo.

Na ta vrh pa greva jutri

Prečiva melišče ter se ob lepih pogledih na Triglav, Bovški Gamsovec, Pihavec in dolino Trente sprehodiva do strmih pobočij Stenarja. Od tu naprej se pot prične strmo vzpenjati po lepo razčlenjenem skalovju, nato pa zavije ostro v levo, kjer se po nekaj 10 m nenadoma položi. Nadaljujeva po markirani poti, ki se ponovno prične strmeje vzpenjati. Sledi še približno 15 minut hoje po vršnem pobočju gore in vse bolj razgledna pot naju pripelje na 2.501 m visok vrh.

Na vrhu nama razgled malo zagrnejo oblaki in megla. Zaradi možnih neviht se ne zadrživa preveč časa.

Na vrhu Stenarja

Ponekod je potrebno prečiti kakšno snežišče, vendar ni nevarnosti, saj so kar položna.

Ko se spet vrneva na označeno razpotje na Dovških vratih, se malo okrepčava. Od tu nadaljujeva levo proti Pogačnikovem domu na Kriških podih.

Po šestih urah hoje prispeva na Pogačnikov dom na Kriških podih. Dom je zelo prijeten. Oskrbuje ga mlada ekipa mladenk, ki imajo vse pod kontrolo, hrana je super, dom in sobe so obnovljene. Zavalimo se v naslonjače na robu hriba, s prekrasnim pogledom v dolino Trente ter na okoliška ostenja Razorja, Stenarja in Bovškega Gamsovca. V daljavi se lepo vidi tudi koča na Prehodavcih in Veliko Špičje.

Pogled med nogami v dolino Trente

Skandinavska družina, ki je še pol ure prej bila presrečna kako je tukaj lepo, ima nezgodo, ki jim pokvari dopust. Otrok poje nekaj, kar mu sproži alergijsko reakcijo, ki jo je enkrat v življenju že imel. Ni druge, približuje se noč, tableta, ki jo imajo s sabo ne pomaga dovolj, potrebno ga je bilo prepeljati v dolino v bolnico.  Naši reševalci so res hitri, helikopter prileti v kakih 20 minutah, Martina pa mi pove kako je ponosna, da živi v državi, kjer te tako hitro rešijo v gorah, če je potrebno.

Pristanek helikopterja pod Razorjem

Noč prijetno prespiva in naslednje jutro zgodaj vstaneva, saj je pred nama dolga pot in ne bi želel, da naju na grebenu Plemenic ali Triglava preseneti kaka nevihta. Najprej se morava spet povzpeti nazaj preko stene Bovškega Gamsovca in sestopiti na Luknjo.

Jutranji pogled na Bovški Gamsovec

Pri sestopu z Bovškega Gamsovca morava biti kar pazljiva, saj so skale mokre, nižje pa prečiva izpostavljena pobočja, kjer drsi po travah in blatu.

Po dobrih dveh urah sva na Plemenicah. Na hitro se pripraviva za tehnično najtežji del poti in pričneva z vzponom. Najstrmejši je ravno začetni del, kjer je potrebno najprej malo izpostavljeno poplezat brez varoval, nato pa sledi malo težji del s pomočjo varoval, klinov in jeklenic.

V nadaljevanju pot postane manj strma in nas vodi po škrapljastem terenu. Steza je na tem delu nekoliko slabše vidna, poteka pa levo od Glave v Zaplanji in Morbegne, ki jo vidimo pred seboj. Na tem delu poti je lahko tudi v poletnem času še kakšno snežišče, ki pa ni strmo.

Pot naju nato pripelje do razpotja na Zahodni Triglavski planoti. Nadaljujeva levo navzgor v smeri Triglava (desno Dolič, desno Morbegna) čez melišče do vstopa v naslednji plezalni del poti. Ta del je bistveno lažji od tistega čez Plemenice tako, da nama ne povzroča večjih težav. Pot naprej se s pomočjo številnih varoval prečno vzpne in nas pripelje pod Triglavsko škrbino.

Povzpneva se do Triglavske škrbine, kjer prideva na razpotje. Nadaljujeva levo navzgor (naravnost navzdol Planika) po strmi a dobro zavarovani poti. Po nekaj vzponih strmina popusti in do vrha nas čaka samo še nekaj minut vzpona po vršnem pobočju Triglava.

Po petih urah in pol, odkar sva zapustila Pogačnikov dom, stojiva na vrhu Triglava. Po 19 letih, od kar sva skupaj, sva na vrhu prvič skupaj. Kar malo čudno, glede na to, kolikokrat sem jaz bil vmes na vrhu, a je tako naneslo :)

Sestopiva v smeri proti Kredarici, kjer imava rezervirano prenočišče. Na srečo ni pretirane gneče in ne čakava preveč.

Na Kredarici se pozna, da je poletna gneča, pred kočo smrdi po urinu iz stranišč. Večina gostov, ki prespijo na koči, je tujcev.

Pred spanjem se še malo sprehajava po okoliških pobočjih in uživava v razgledih. Vreme je cel dan zdržalo.

Seveda sva se fotografirala tudi na novo postavljeni klopci ljubezni (postavljena 20.7.2019) . Postavljena je po ideji Joža Fortuna iz Gorskih svedrov, seveda pa mu je pri izvedbi pomagal Deyan Grm z ekipo Gorskih svedrov.

Slabo spim, saj je v sobi vroče, pa tudi opečena koža ni ravno v pomoč pri spanju. Zjutraj se nama ne mudi, saj je pred nama danes še samo sestop po poti Čez Prag v dolino Vrat. Ob 9. uri se odpraviva iz koče.

Martina je poskočna in izvaja vragolije po snežiščih. Pot Čez Prag je bila ravno prejšnji teden obnovljena. Delo so opravili zelo dobro, lepo je očiščena in na novo je narejenih veliko lesenih delov poti.

Po 3 urah sva pri potoku v dolini Vrat in si privoščiva prijetno osvežitev v ledeni vodi.

Po super štrukljih in palačinkah v Aljaževem domu v Vratih se na poti do Mojstrane še ustaviva in si še enkrat privoščiva zadnje mirne trenutke v prelepi naravi in osvežitev v Triglavski Bistrici.

To je bil prelep izlet, ki ga toplo priporočam, seveda pa je potrebno biti dovolj fizično pripravljen, saj je celotna pot kar dolga.

Najbolj priljubljene objave

Po Slovenski planinski poti po Pohorju od Maribora do Slovenj Gradca

Fotoreportaža: Po Levjem grebenu na Matterhorn

Fotoreportaža: Prečenje Triglava, vzpon čez Plemenice, nadaljevanje do Kredarice in sestop po Tominškovi

Foto reportaža: Vzpon na Grossglockner iz Kalsa

Madeira Island Ultra Trail - Ultra trail na otoku »večne pomladi«

Fotoreportaža: Na Viš/Jof Fuart (2.666 m) po ferati Pot stoletnice in sestop po ferati Anita Goitan

Beli opoj - popotovanje po Nepalu in Himalaji

Ultra trail v Omanu - ko privid postane resničnost in resničnost postane privid

Vzpon na Mont Blanc du Tacul (video in fotogalerija)