17. GM4O - Gorski maraton 4 občin v Podbrdu


Že tretje leto zapored sem se prijavil na tekmo v okviru Podbrdo Trail Running Festivala. Pred dvema letoma na maratonsko razdaljo na 42 km, lani sem opravil z  Ultra pušeljc trailom (uradno 105 km in 6.800 m višinske razlike), letos pa sem se spet odpravil na maratonsko progo (uradno 42,195 km, 2800 m vzponov in 2800 m spustov).


Potek proge GM4O

Letošnje leto je bilo posebno, saj se je dogodka prvič udeležila tudi žena Martina, ki tako zahtevne proge še ni pretekla. "Pa jaz to zmorem?", ni bila prepričana, ko sem jo vprašal, če bi šla skupaj. "Ma seveda. Saj imaš rada hojo po gorah. To ti bo lepa celodnevna uživaška hoja po gorskih potkah.", sem ji odgovoril. "Potem pa me prijavi." In sva šla. Ne spominjam se, če sem poleg opisa "najlepši gorski maraton pri nas", uporabil še drugi pridevnik, ki opisuje to progo. Tudi najtežji, vsaj po mnenju tistih, ki se teh tekov udeležujemo :) Prizadevnost domačih organizatorjev in domačinov, ki pomagajo pri izvedbi, je zavidanja vredna.

V Podbrdo (leži tam, kjer se konča železniški predor, ki vodi iz Bohinjske Bistrice na Soško stran) smo se odpravili v petek popoldan, skupaj s prijateljema so-tekačema Robertom (Kerežijem) in Izokom (Gerličem). V šotoru,  kjer smo dvignili štartne številke, smo srečali še celo četico tekačev iz Maribora in okolice, med njimi Branka Hladeta, Adija Kirbiša in Veliborja Jovanoviča, s katerimi smo skupaj popili kakšno pivo. Prespali smo v počitniški hiši Davča v istoimenski vasici Davča in se v lepem in mirnem okolju lepo naspali pred tekmo (hvala Anja Benedik).

Počitniška hiša Davča (foto Robert)

Zjutraj smo se kakšnih 45 minut pred startom zbrali v Podbrdu. Start maratonske razdalje je bil ob 8.00 uri. Vreme je bilo prve ure idealno, kasneje se je kar ogrelo.

Štajerska ekipa na startu

Z Martino pred startom

Proga poteka po ozemlju štirih občin: Bohinj, Cerkno, Tolmin in Železniki. Tekmovalce vodi po »mulatjerah« in planinskih poteh po pobočjih Črne prsti in Porezna. Start je v Podbrdu (521 m n.v.)v samem centru kraja. Letos je bilo na progi kar 18 okrepčevalnic, zato sem bil eden tistih, ki smo se odločili, da krenemo brez nahrbtnika s rezervno tekočino. Nisem prepričan ali je bila to dobra odločitev ali ne. Okrepčevalnice so bile ponekod zelo na gosto, zato vode v nahrbtniku nisem preveč pogrešal. Po drugi strani pa sem bil v drugi polovici dneva, ko je močno pripekalo sonce, vmes parkrat kar žejen in morda je to bil tudi razlog, da sem se od vzpona na Porezen dalje ubadal s krči, kar se mi ponavadi ne dogaja.

Proga se v prvih treh kilometrih vzpne do Hobe in se v nadaljevanju priključi stezi na že obstoječi progi, ki pripelj do Kovc. (1230 m n.v.) Od tu se proga nadaljuje preko Vrha Bače (1270 m n.v.) do Koble (1498 m n.v.). S Koble se proga spusti na planino Kal (1362 m n.v.), od tu pa se vzpne na sedlo Čez Suho (1760 m n.v.) tik pod vrhom Črne Prsti. Čez Suho je najvišja točka maratona. Do sem mi je šlo vse po planu, počutil sem se super.

Sledil je najdaljši spust (950 m višinske razlike) po markirani poti preko Sedla Kalarskega Brda (985 m n.v.) v vas Kal (817 m n.v.). Naprej nas pot vodi po asfaltirani cesti v vas Stržišče. Takoj za okrepčevalnico v vasi Stržišče se čez travnike spustimo na stezo, ki nas vodi proti vasi Znojile. Po dobrih treh kilometrih poti nas proga pripelje v vas Obloke (620 m n.v.), od tu pa se spusti v Hudajužno (361 m n.v.), kjer je najnižja točka maratona.  Teh 10 kilometrov spusta sem pretekel veliko hitreje, kot je moja normalna hitrost pri spustih. Počutil sem se dobro in hotel videti, koliko lahko zdržim z mojimi poškodovanimi Ahilovimi tetivami. Zadnja 2 kilometra pred Hudajužno pa sem že čutil, da sem mogoče pretiraval in da me bo mogoče zabilo.

Na izdajo računa nisem rabil dolgo čakati. Takoj, ko se je začel dolg in zahteven vzpon (dolžina 6,5 km, višinska razlika 1230 m) čez Žetlc, Rovt, Durnik, Robijo in Prehod, do koče pod vrhom Porezna, sem se prvič na trail tekih zaletel v tekaški zid. In to dobesedno trčil. Noge so odpovedale, v njih ni bilo več nobene moči, pred mano pa največja strmina na progi. Ni pomagalo niti, da sem vzel gel in se na okrepčevalnici nalival z Coca Colo. Trpel sem kot hudič in se nekako privlekel do koče pod vrhom Porezna.

Sledil je zadnji, nekje 9 km dolg spust s Porezna (1636 m n.v.) po poti Slovenske planinske transverzale čez Trtniško planino mimo Robarja na cilj v Podbrdu. Ves čas sem tekel, vmes pa so me tu in tam zategovali krči v nogah, da sem moral malo upočasniti tek za kakšen trenutek. Na cilju me je zajel tisti znani prijetni občutek, ko veš, da si opravil svoje.

9 minut za mano je tokrat pritekel Izok. Bil je kar utrujen, je ugotovil, da tako strmi teki niso najbolj pravi zanj. Potem sem čakal na Martino in upal, da ji bo uspelo priti v okviru časovnega limita 9 ur. 15 minut pred limitom je v družbi punce iz Primorske, s katero sta si med tekom delali družbo in opravili  še kakšen"babji čvek" prišla v cilj. V skladu s svojo filozofijo, da gre na meditacijo, niti ni izgledala preveč utrujena. Priznam, da sem zelo ponosen na svojo ženo, da ji je uspelo, sploh glede na količino treninga :) Uspelo je tudi vsem ostalim prijateljem, najhitrejša sta bila Robert in Adi.

Čestitke vsem.

Z Iztokom v cilju

Čestitke Martini :)

Komentarji

Najbolj priljubljene objave

Po Slovenski planinski poti po Pohorju od Maribora do Slovenj Gradca

Fotoreportaža: Po Levjem grebenu na Matterhorn

Fotoreportaža: Prečenje Triglava, vzpon čez Plemenice, nadaljevanje do Kredarice in sestop po Tominškovi

Foto reportaža: Vzpon na Grossglockner iz Kalsa

Madeira Island Ultra Trail - Ultra trail na otoku »večne pomladi«

Fotoreportaža: Na Viš/Jof Fuart (2.666 m) po ferati Pot stoletnice in sestop po ferati Anita Goitan

Beli opoj - popotovanje po Nepalu in Himalaji

Ultra trail v Omanu - ko privid postane resničnost in resničnost postane privid

Vzpon na Mont Blanc du Tacul (video in fotogalerija)

Misurina Sky Maraton 2018